0
0

9 تمرین برای تقویت حافظه

1065 بازدید

آیا می‌دونید با بهبود قدرت حافظه و تقویت حافظه ، سرعت یادگیری‌تان افزایش می‌یابد و در سنین پیری از ابتلا به بیماری آلزایمر در امان خواهید ماند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با  9 روش تقویت حافظه و یادگیری سریع‌تر که البته بسیار ساده و بی‌دردسر هستند، آشنا شوید.

تقویت حافظه

 

1. با آن دستی که قدرت کمتری دارد مسواک بزنید

برای راست دست ها ، دست چپ و برای چپ دست ها ، دست راست ! یادتان نرود که حتی درِ خمیر دندان را هم باید با همان دست کم قدرت باز کنید !

 

2. باچشم بسته حمام کنید

سعی کنید با حس لامسه شیرهای آب را به اندازه ای باز کنید که حرارت آب تنظیم شود و دما متعادل گردد. سپس خود را بشویید ، اصلاح کنید و تمام این کارها را چشم بسته انجام دهید

 

3. کارهای روزانه خود را جابه جا کنید

دراین تمرین شما باید زمان صبحانه خوردن و لباس پوشیدن را جابجا کنید . همه ما اصولا ابتدا صبحانه می خوریم و سپس برای بیرون رفتن آماده می شویم . شبکه تلویزیونی که تا به حال نمیدید راتماشا کنید ، حتی تماشای برنامه کودک هم می تواند کارجدیدی باشد.

لوازم خانه را برعکس بچینید وقتی به وسایلی که منظم چیده شده اند نگاه می کنید ، ذهن شما سریع آن را می شناسد و نیمکره چپ شما کار می کند اما وقتی لوازم خانه برعکس باشند ، نیمکره راست دست به کار می شود و می خواهد ببیند آن وسیله ، تصویر یا کالا دقیقا چیست ، چه رنگی دارد و دقیقا چه مدلی است .

 

4. جای صندلی های میزنهارخوری را تغییر دهید

یا اگر دور سفره می نشینید ، جابجاشوید . دراکثر خانواده ها ، هرکس برای خود جایی دارد، چه پشت میز و چه دور سفره ! مثلا پدرها باید سمتی از میز غذاخوری یا سفره بنشینند که حتما تلویزیون را ببینند و مادرها باید درقسمتی باشند که به آشپزخانه نزدیکتراست.

 

5.با بینی خود بیشتر دوست شوید !

احتمالا خیلی وقت ازآخرین باری که یک قهوه یا چای را بوییده اید می گذرد . اما اگر اینطور نیست ، با اضافه کردن یک چاشنی ، مثل وانیل ، زعفران ، هل یا پوست پرتقال درچای خود ، بوی جدیدی به مشام شماخواهد خورد و رگ های عصبی بینی به کار خواهند افتاد . پس دراین تمرین آن بویی که مورد علاقه تان است را برای یک هفته بالای تخت خود بگذارید .

 

6. متفاوت مطالعه کنید

ماکتابی را بلند می خوانیم یا به خواندن کسی گوش می دهیم ، مغزمان متفاوت از زمانی عمل می کند که خودمان بی صدا در دل مطلبی می خوانیم .

ازدوست ، خواهر یا برادر خود بخواهید تا باهم کتاب بخوانید . سعی کنید وارد نقش شوید . هرکس می تواند صحبت های یک نفر را بخواند یا یک نفر بلند بخواند و دیگری گوش دهد و برای فصل بعد این روند تغییر کند . شاید کمی زمان ببرد تا دراین کار ماهر شوید اما بالاخره مغزشما عادت خواهد کرد .

 

7. در روزبا افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید

تحقیقات علمی نشان داده اند که محروم کردن خود از روابط و دوری از مردم تاثیر منفی روی فعالیت های شناختی و درونی دارد. تشنه هستید؟ ازیک مغازه نوشیدنی بخرید ، نه اینکه خودتان درخانه آن را تهیه کنید . به فروشنده پول دهید بجای اینکه از کارت اعتباری استفاده کنید . همین کار باعث مکالمه و روابط بیشتر می شود .

8. یک پروژه هنری و گروهی انجام دهید

با انجام فعالیت هنری که غیر کلامی هستند و بیشتر احساسات را درگیر می کنند ، انگار که در کورتکس جشنی به پا می شود . وقتی طرح و نقاشی جدیدی خلق می کنیم ، به آن بخشی ازمغز رجوع کرده ایم که عاشق اشکال ، رنگ ها و جنس است . دراین حالت بخشی منطقی مغز به ندرت کار می کند و افکار ما کاملا متفاوت عمل می کند . دراین تمرین گروهی بشینید و هریک منظره ای بکشید : ازیک فصل سال ، از یک احساس یا رویدادی که به تازگی رخ داده است !

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://managemag.ir/?p=1444
اشتراک گذاری:
واتساپتوییتر
mohammad rafizadeh
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 9 تمرین برای تقویت حافظه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.