0
0

اولویت بندی کارها به روش ABCDE

511 بازدید

اولویت بندی کارها به روش ABCDE ، یک روش بسیار قدرتمند برای اولویت بندی کارها می باشد که شما میتوانید هرروز از آن استفاده کنید. این تکنیک به قدری ساده و کارآمد می باشد که می تواند به تنهایی ، شما را به یکی از کارآمدترین و خلاق ترین افراد در حوزه کاری خود تبدیل کند.

 

قبل از شروع به انجام اولین کار , حرف A ، B ، C ، D ، E را در کنار هر کدام از موارد ذکر شده در فهرستتان درج کنید.(فهرست کارهای روزانه)

 

نحوه انجام اولویت بندر کارها به روش ABCDE

حرف A برای کاری در نظر گرفته می شود که بسیار مهم است، همان کاری که شما باید انجام دهید در غیر اینصورت با پیامدهای جدی مواجه خواهید شد. مورد A می تواند ملاقات یک مشتری مهم یا به اتمام رساندن گزارشی برای رئیس تان باشد که برای جلسه ی هیأت مدیره ی فردا نیاز دارد.

 

کارهای از نوع B کارهایی می باشد که شما باید انجام دهید اما پیامدها و نتایج آنها چندان جدی و مهم نیستند. این کارها بدین معناست که در صورت انجام ندادن یکی از این کارها ، ممکن یکی از دست شما دلخور یا ناراحت شود،  اما به هیچ وجه به اندازه ی وظایف و کارهای A حائز اهمیت نمی باشد. جواب دادن به یک پیغام تلفنی یا چک کردن ایمیل هاتون از کارهای نوع B می باشند.

قانون اینست که شما هرگز نباید به سراغ کارهای B بروید هنگامی که کاری از نوع A باقی مانده باشد.

 

کارهای از نوع C کارهایی می باشند که انجام دادنشان خوب است اما در صورتی که انجامشان ندهید ، عواقب و پیامدی در پی نخواهد داشت. کارهای از نوع C شامل تلفن کردن به یک دوست ، نوشیدن قهوه یا ناهار خوردن با یک همکار می باشد. این نوع فعالیت هیچ تاثیری برزندگی کاری شما نمیگذارد.

 

کارهای از نوع D کارهایی می باشند که شما می توانید انجام آن را به دیگران محول کنید . قانون آن اینگونه است که شما بایستی کاری را که فرد دیگردی می تواند به انجام برساند به او محول کنید تا این که شما وقت آزاد بیشتری برای انجام کارهای A که فقط باید خودتان انجام دهید داشته باشید.

 

کارهای نوع E کارهایی می باشند که روی هم رفته می توانید آنها را حذف کنید بدون این که هیچ تغییری در زندگی شما ایجاد شود. این نوع کارها احتمالا زمانی برای شما اهمیت داشتند ولی حالا دیگر اهمیتی برای شما ندارند.

 

بعد از آن شما روش ABCDE را برای فهرست کارهای خود اعمال کنید , شما کاملا آماده حاضر هستید که کارهای مهم تر را سریع تر انجام دهید

مهمترین عامل در روش ABCDE اینست کا شما خود را موظف کنید که فوراً شروع به انجام کارهای A-1 بکنید و تا پایان رسیدن آنها به کار کردن ادامه دهید. از نیروی اراده ی خود برای انجام کار استفاده کنید و به انجام مهمترین کار خود ادامه دهید.

 

نمونه مثالی از کارهای روزانه:

اولویت بندی کارها به روش ABCDE

 

 

شما می توانید در انجام کارهای روزانه خود از قانون 20/80 نیز کمک بگیرید.

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://managemag.ir/?p=1467
اشتراک گذاری:
واتساپتوییتر
mohammad rafizadeh
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اولویت بندی کارها به روش ABCDE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.